måndag 27 juni 2011

33 gr varmt och pumps med höga klackar!

Jag är i Bryssel på ett möte för att diskutera EU2020 och Sammanhållnigspolitiken framöver. Det är 33 gr varmt och strålande solsken. Sammanträdesrummet kyls dock med AC så där är det kallt (som gjort för en sommarförkylning).

Jag kan dock inte undgå att reflektera lite över hur vi klär oss i olika delar av Europa. Tidigt i morse, när jag lämnade Sala vid 4-tiden var det fantastiskt vackert. Dimmorna lättade över åkrarna och solen sken.

Min klädsel var lämplig och proper tyckte jag. Nämligen snygga svarta linnebyxor, en prickig t-shirt med trekvartslång ärm och svart linnekavaj.
På fötterna - svarta eccosandaler (sköna att gå i även när det är varmt).

Och vad möter då mig i Bryssel denna varma dag - jo fullt med eleganta damer i olika åldrar från olika europeiska länder (framför allt mellan och sydeuropa) med tjusiga sommardräkter, vackra sommarklänningar, massor med makeup och på fötterna - Högklackade pumps!!!

Ja - de är jättetjusiga - och visst vore det fantastiskt att gå omkring så där. Men en sak är säker - mina fötter kommer att må bra i kväll, men deras fötter kommer att göra ont.

Hur var det nu talesättet lyder - "Den som vill vara fin får lida pin"!

Skönt att tillhöra det nordiska bältet där vi sätter större fokus på innehållet i samtalen och diskussionerna än på utanverket - hoppas jag!

Carola Gunnarsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar