måndag 11 januari 2010

Bredband åt alla!

I går - söndag eftermiddag.
Jag hade varit till Möklinta och matat fåglar, rådjur, älgar och harar i Lisselbo.
Dessutom hämtat hem flera säckar havre så att vi kan mata djuren också hemma vid huset i Ringvalla.
Jag hade lagat mat, diskat och plockat undan.
Satte mig så ner på kontoret för att arbeta ett par timmar. Plockade fram mina papper och knäppte på datorn. Ingen kontakt med yttervärlden! Försökte igen och igen och igen, men lika omöjligt att få kontakt. För vilken gång i ordningen vet jag faktiskt inte vid det här laget.
Upprörd stängde jag ner datorn och konstaterade att Bredband åt alla faktiskt är ett rimligt krav.
Samtidigt förfäras jag lite över hur snabbt jag blivit beroende av tillgång till Internet. Det är ju trots allt inte så många år sedan vi klarade oss alldeles utmärkt utan både internet och mobiltelefoner (även om det känns länge sedan).
Nåväl - kvällen slutade med att jag tittade på TV istället. Såg Damernas detektivbyrå. Böckerna är mina absoluta favoriter och jag tycker att det är riktigt trevligt att de gjort en TV-serie av dem. (Även om böckerna - som oftast - är bättre).
Idag skall här ringas många telefonsamtal för att få ordning på min kontakt med yttervärlden. Det är ett baskrav för en politiker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar