fredag 20 maj 2011

Maktfullkomlighet och förakt för medborgarna!

Den gångna veckan har socialdemokraterna i Sala förvånat mig.

De talar mycket om demokrati och ökat medborgarinflytande, men så här ser det ut i praktiken;
I början av veckan går Kultur- och fritidsnämndens ordförande Eric Fylkesson ut i Radio Västmanland och säger att det är ingen ide att fråga medborgarna om de vill ha ett Kulturhus eller ej. Om man frågar dem så kommer de bara att säga nej! Det här kallar jag medborgarförakt.

I onsdags gick kommunstyrelsens ordförande Per-Olov Rapp ut med ett pressmeddelande och meddelade att en överenskommelse hade träffats mellan kommunen och landstinget om sjukhusområdets framtid. Samma dag kommer kallelse till oss i kommunstyrelsens arbetsutskott till ett sammanträde nästa vecka där denna fråga ska diskuteras för första gången. Det här kallar jag maktfullkomlighet.

Jag är besviken! Jag accepterar att man har olika åsikter kring olika politiska frågor.
Men att ledande politiker i Sala kan göra så flagranta övergrepp i ord och handling mot demokratin gör mig upprörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar